1403-07-28 15:01
30
0
91797
استاندار گلستان:

دولت سیزدهم مانع خشکی خلیج گرگان شد

استاندار گلستان با بیان اینکه دولت سیزدهم مانع فاجعه خشکی خلیج گرگان شد، گفت: در تابستان ۱۴۰۴ اگر لایروبی انجام نمی‌گرفت چیزی به اسم خلیج وجود نداشت.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ علی‌محمد زنگانه ظهر امروز در شورای راهبری توسعه مدیریت استان گلستان اظهار کرد: در شورای برنامه‌ریزی یک تکالیف قانونی داریم و این تکالیف از طریق دبیرخانه به دستگاه اجرایی گوشزد می‌شود و سازمان برنامه نیز باید در تکالیف بودجه آن را پیگیری کند.

استاندار گلستان ادامه داد: برای مثال در سال ۱۴۰۶ باید صددرصد فاضلاب جمع‌آوری شود و لذا در اعتبارات ملی و استانی و ... برنامه‌ها باید پیگیری تا این امر محقق شود.

زنگانه افزود: در کارگروه‌های ذیل شورای برنامه‌ریزی ابلاغ و مصوب شده است، اگر ساختار جدیدی ایجاد کنیم باید براساس قانون باشد و نمی‌توانیم خارج از ساختار اقدام کنیم.

وی افزود: باید از ظرفیت‌ها و ساختارها برای توسعه اقتصاد دریامحور استفاده کنیم و از ساختار موجود استفاده شود.

استاندار گلستان تاکید کرد: به اعتقاد بنده تکلیف شورای برنامه‌ریزی و کارگروه‌های عملیاتی باید اجرا شود، بند ج ماده ۸۳ برنامه توسعه هفتم سریعاً باید دبیرخانه آن تشکیل شود چرا که باید برای توسعه گردشگری با ریاست استاندار کارگروه تشکیل شود ما در آغاز برنامه هفتم هستیم و باید به آن اهتمام داشته باشیم.

زنگانه ابراز داشت: ۵۰۰ هکتار مجوز گردشگری در سواحل صادر شده است، مجوز به فردی داده شده و چند سال در اختیار این فرد قرار گرفته، وقتی عمل نمی‌کند قانون اجازه داده است که مجوز ابطال شود.

وی افزود: در بندرگز فرماندار می‌گوید سهمی در اقتصاد سواحل نداریم و باید برای آن برنامه‌ریزی شود، با همت رئیس‌جمهور فاجعه خشکی خلیج گرگان اتفاق نیفتاد و پهنه خلیج حفظ شد، در تابستان ۱۴۰۴ اگر لایروبی رقم نمی‌خورد چیزی به اسم خلیج وجود نمی‌داشت، باید اقدامات لازم به خلع‌ید در کارگروه آورده شود.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: ستاد ساماندهی سواحل داریم و بنادر چرا تاکنون نسبت به این مهم اقدام نکرده است و باید در یک هفته نخست باید نسبت به این مهم اقدام کند.

انتهای خبر/

 
 
 
 
 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.